Jack & Jag

Jack & Jag

06 juni 2015

Matmatmatbilder. Ja. Mammadagsmiddag. Då valde vi raclette.  Tjoho vad gott det är alltså, att tjåpa ihop sina egna små grytor i sina slevar. Älskar konceptet - pyssel vid matbordet. Det är ju mer än halva nöjet. 
  Jag försöker köra en detox en gång i månaden, på några dagar. Helt i avgiftningssyfte. Förr hade jag massor att avgifta mig ifrån..socker, mjöl, mjölk. & Osunda bekantskaper. Nu har jag inget kvar av det men kör ändå. Jag lever i tron på att man behöver det, iaf behöver jag det. Jag mår bra av det. Jag kör kontrollerat detox, med bra varor. Och mår utmärkt av det. I dag blev det några liter av persilja, grönkål, basilika & spirulina. Känner mig som Hulken. I färgen alltså :-) ..I mixern...
 Hälsokälla...
Imorgon blir det en röd detoxdag.. Känner mig väl som Rödluvan sen då.... dag var det skolskogen för klassen. Lunch bjöd skolan på. Matsäck skulle med. Matsäck! Det stod inget om godis tror jag. Inte den här gången heller. Men här, fortfarande år 2015, trots allt skickar föräldrar med godis. GODIS?..  Till och med 10 åringen skakar på huvudet.  Well.  Jag vill att min unge ska ha ett jämnt glatt humör, hela dagen. Att han får bli mätt på rätt sätt. Få bra energi och orka. Varje dag. Då har jag iaf gjort vad jag kan för att han får en bra hälsosam grogrund att växa på och med. Men han får ju också godis. På Lördagar. 
Med det blir det godnatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar vet'ja