Jack & Jag

Jack & Jag

16 maj 2015

Den här hälsan...





 HÄLSAN. Den här viktiga hälsan. Som fortfarande berör & provocerar.. eller ja, det är ju inte hälsan i själv som gör att folk skakar på huvudet och tycker man är korkad. Det är ju för att man TAR HAND OM SIN HÄLSA. Här framför allt. I övriga delar är det självklart, hos många iaf.

Livet & kroppen som man bör tänka på. För, vi har ju som sagt ( som vi vet ) bara ett liv. Ett endaste liv.. stora existentiella fråga! Ett enda förbaskade liv. Och EN kropp. Vad gör vi med den kroppen? Skiter fullkomligt i?, bryr sig föga? Misshandlar den? .. Eller tar hand om den?.. Var och en väljer själv efter förmåga. Eller vilja. Jag väljer att ta hand om den, jag är rädd om den och hälsan. För mig är det skitviktigt! Det viktigaste av allt, förutom att vara en bra morsa. Men därefter är omhändertagandet om mitt liv och min kropp. Det ska ju liksom hänga med ett tag, förhoppningsvis.

Och varför inte göra det allra allra bästa för att ge förutsättningarna för ett långt friskt liv en chans? Varför kanske en del undrar?.. Ja det är upp till dem. Jag väljer att bry mig om dem som vill. Fan, vi ska vara rädda om oss, ta hand om, sköta om! Vem vill inte vakna upp varje morgon med en frisk kropp i ett friskt liv... Jag vill iaf. Och jag gör mitt yttersta för att ta hand om min och Jacks kropp och hälsa på bästa sätt. Vi hade ju en grupp på facebook som vi kallade Mallas Gröna. Vi började med den för att vi hade så många ideer och kompisar ville ha recept. Nu har vi ju igång bloggen så nu kör vi härifrån istället. För dem som vill. Och för dem som tyckte att jag var extrem för några år sedan får jag nog be läsa en annan blogg. Annars lär inte bara kaffet sättas i halsen utan hela jävla kafferepet.

Nåväl, bilder från våran facebookgrupp....
Lördagsfrukost. Med meditation före, sen sprakar man igång som ett smatterband :)
Chiapudding på kokosdryck med kakaopulver & chiapudding med papayamos i botten.
Och kiwi.











Lie blandad kompott. Det är väl typ såhär det kommer se ut, bland annat. Mat, motion & miljö.. ja sånt man brinner för och intresserar sig för. Sånt som booztar, botar, motar. Sånt som vill väl och tar hand om, sånt som kickar igång istället för att ge koma, sånt som ger styrka, smidighet och glädje. För en sund kropp handlar inte om volymen på en kropp, utan hur det ser ut inuti.  Ett sunt liv handlar om att leva i en kropp som är fylld av smidighet, goda energier med styrka och välmående. I en sådan kropp vill jag bo, och försöker leva efter varje dag.
DET är viktigt för mig.  Och ja, Jack får fortfarande sitt Lördagsgodis. Bäst jag säger det så ingen får hjärtinfarkt.

 Ha en fortsatt fin Lördagskväll. Lev väl!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar vet'ja