Jack & Jag

Jack & Jag

17 maj 2015

Morgonstunden

Goförmidda! Solen strålar kämpade sig fram imorse. Sen kom molnen & tog över. Nåväl, vad är en bal på slottet? Slottet ja! Där är det lysning i dag. Sonen befinner ju sig bara ett stenkast därifrån så dem tar vägen förbi där strax, innan Skateparken i Rålis skall besökas :-)  Dem får en fin dag, likaså Carl Philip & Sofia ❤️ Hur börjar ni eran dag? ... Min dag börjar alltid med tanken på att jag fick en dag till, ja vafan man vet ju aldrig! Lika bra att tacka för varje dag man får! Gör man det så har en bra dag redan börjat, det är jag övertygad om. Är man glad över att vakna till ännu en dag har man kommit långt på vägen. Så ja, så kickar jag igång! Och väcker mumriken  med glatt humör & en kram. Det är nåt som varit ett löfte till mig själv, att alltid vara glad på morgonen - det blir så mycket bättre då. Och då har man gett sitt barn en bra start på dagen. Dom om nån behöver ju det!  Nästa steg för en bra start är morgondrycken .... 
Ingefärsvatten som alltid finns i kylen, blandas med pressad citron, äppelcidervinäger & spirulina. Ja man fattar ju själv!.. Klart knopp & kropp blir glad för den boozten. Fullt med ämnen som stärker immunförsvaret bland annat.  Som kombo till det lite stretching.... 30 min töjning tills man nästan känner hur det smäller till i nån muskel eller ledband :-D Styrkeövningar & balans en stund & meditation av något slag. ...
Sen är man perfekt rustad för att köra igång! ...Någon timme senare frukost...
I dag blev det chiapudding m chili & avokado.  Nu måste jag ju fixa klart på Jacks rum!.. Herregu han kommer ju hem idag & jag har lovat att jag skulle göra fint!  Njut av Söndagen! Ut och vifta med Norgeflaggan vetja! 

2 kommentarer:

  1. Ser fram mot bilder på boendet! Ha en skön dag (för det tänker JAG ha) :)

    SvaraRadera
  2. Ska fixa lite bilder endera dan :) Tack! Braiga dagar är dom bästa <3 / Marielle

    SvaraRadera

Lämna en kommentar vet'ja