Jack & Jag

Jack & Jag

20 maj 2015

Veggie

 I dag bjöd köket på falafel. Platta, orkade inte rulla :-)  Sjukt gott! Med en salsa av chili & tomat till. Seriöst? Man behöver inget mer än detta, nånsin! Kan leva på kikärter! 
Korpens Majlopp gick av stapeln ikväll. Jack & jag va med. Med våra goda vänner Oscar och hans mamma Jana, trevlig folk! Regn och rusk men vafan! Kul & glad att det ordnas nåt. Hälften av intäkterna gick till Axelfonden, som ser till att det finns Hjärtstartare lite här och var. Vet ni var dem finns? Om inte- kolla upp! Vem vet, plötsligt händer det! Fick utbildning på Hjärtstartare via Svegs IK i vintras. Tack! Mycket lärorikt.  Majloppet ja.. Jag raskade medan Jack & Oscar sprang minst halva! Duktiga grabbar. Tack Korpen! Pris fick man ju oxå... Jag var lite rädd för om jag skulle få spa-setet.. Var nästan söker på att det var ett sånt fyllt med kemikalier & andra ruskiga ämnen jag inte använder.. Tror ni inte på fan jag vann det! Precis som kompisen förutspådde. Men vet ni.. Glatt överraskad upptäckte jag att det var ju av bästa sort! Helt ECO av det underbara märket Björk & Berries. Svenskt & Organiskt. Bara älskar't! 
Nu en kopp Guldmjölk. Som balsam för allt! Innehåller ingen mjölk så jag väljer att kalla den gulddryck. 
Den botar det mesta, motar i alla fall!  God natt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar vet'ja