Jack & Jag

Jack & Jag

20 februari 2015

Det trodde vi aldrig...




Det bästa som hänt i bloggvärlden de senaste åren är ju att Ulf Lundell börjat!  Så nyfiken jag varit på vad  han gör, tänker på, agerar i alla dessa 25 år jag följt honom ! Förr visste man ju inget förutom det man läste i Aftonbladet och hur ofta stämmer det? Tack datorn och internet J Och nu en blogg! HUMOR och vasst. Vi måste ju bara vända oss mot honom  med vördnad & säga:  Tack Ulf Lundell för att du delar med dig av din vardag. ..Här ett utdrag :


Idag, denna söndag, ska jag RASA
ATTACKERA
RYTA TILL MOT
vädret!
Jamen va fan, jag döööör av den här dystra mulenheten!.
Såg Mellon igår.
Jag säjer bara:
Robin och Sanna: Ni skulle ha vunnit deltävlingen!
Och faktiskt vunnit hela skiten!
Så bra var er låt! Sprituellt och sexigt, whoa! Läderbyxlyftet vid buss-stationen: en klassiker, där blev vi lyckliga!
Åkarp.
Ja, man kände sej som hemma igen, det var roligt.
Hela den här söndagen ska jag vara en hygglig människa.
Och försöka att inte tänka på det som hände i Köpenhamn.
Jag är gift med en mycket vacker, smart och giftig kvinna. Det kan man vila i en mulen söndag. Men…det har börjat blåsa rejält från havet.
Och katten: bara drar i 10 dagar, uppenbarar sej idag helt plötsligt, vet inte om han på trappen ska kela med Sofia, men gör till slut, jaharu, Cosmo, här har vi gått och trott att du blivit tagen av räven och så har du bara bestämt dej för att vandra lite.
Katter.
Kvinnor.
Ingenting har man förstått och kommer heller aldrig att förstå.
Men det gör inget.
För att få lite hopp den här skitmulna söndagen tycker jag vi tar Håkan till hjälp, ett slags underbart geni om ni frågar mej.
 ( Och så lägger han upp en musikvideo som kraschar så fort jag försöker öppna den )
UL

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar vet'ja