Jack & Jag

Jack & Jag

28 februari 2015




Typiskt. Det här med internet ska ju bara funka. Krånglar det får man ju spelet. Men jag har ju haft tur för här finns inget internet att få spel på, Jo lite svagt fungerande på mobilen som fungerar i ett av hörnen, men det var också allt.
Så min rara mor ordnade mobilt bredband och skickade. Tack o lov eftersom Jack spelade cup i Sundsvall som jag såklart ville se, som man numer kan göra via Live Arena :)
Efter timmar av krångel och könsord fick jag till det, i 7 minuter. 7 minuter in i en spännande match med U10 stängs internet ner och jag får meddelandet ”Du har slut på surf”.
Mamma, köpte du dygns surf? ;-)  Men nu har jag surf i gen.. i några timmar. 

Till något annat…
Jack har två gammelmormödrar. Eller hur säger man?... Gammelmormors..? En är i livet & den andra den andra har tråkigt nog lämnat de sina.  Fina Dagny. Jag önskar att jag fått höra mer av hennes ord & skratt. En härlig kvinna fylld av visdom. Ett starkt minne jag har av henne är från Augusti 2005 och vi hade bjudit in till dop. Till saken hör av vi planerat ett giftermål till samma dag som ingen visste om.  Vårat eget alltså. Och det var just det där hemliga bröllopet som fick henne att nästan få ont i hjärtat  och det fick vi raskt  veta direkt utanför kyrkan när  hon på Ytterbergsmål talade om att man inte fick överraska på det där viset :)  <3 Ett annat fint minne är från i höstas när vi hade ett fint samtal, då hon poängterade hur viktigt det är att vi tänker på barnen väl. <3
Vila i Frid Mommamomma.
…………………….
Tillhörigheterna i Stockholm skulle hämtas hem, snabbare än tänkt. Det blev drygt 90 mil sådär i all hast. Puh, sånt där är inte bra för hjärtat. Inte för en själ som ska vila heller. MEN, nu är allt på plats.
Tror jag glömde en del av känslan kvar, men den får vara där.
Favoritprogrammet Let´s Dance har börjat. Favoriten Stenis är med. SOM jag ska rösta. Har han väl tagit sig dit ska han fasiken få vara kvar också.

IS & Boko Haram….  Fan vad ni suger musten ur världen. Vik hädan. Tänk om sonen kommer hem en dag och berättar att han skall strida för IS och sedan komma till paradiset. Vad gör man?.. Jag kommer att binda fast ungen vid köksbordet, oavsett vilken ålder han är i..

Det är sportlov. Jack åkte till mormor.
Och jag ska väl försöka få i ordning i mitt nya sovrum, eller vad tycker ni ? :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lämna en kommentar vet'ja